64,5% респондентів заявили, що не готові «продати» свій голос за жодних обставин.
Соцдослідження провів Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології. Замовник – громадянська мережа «ОПОРА».
Зі спробами підкупу на виборах зіштовхувались більше ніж 11% опитаних. Дещо частіше про такі спроби заявили виборці з неповною середньою освітою, а також селяни.
“Серед тих респондентів, які все-таки потенційно готові «продати» свій голос, найпопулярнішою опцією є варіант «проголосувати за того кандидата/партію, які і так подобаються, але водночас і отримати за це гроші» – 25%”, – йдеться у повідомленні Фонду «Демократичні ініціативи».
Серед тих, які готові «продати» свій голос:
- 18% кажуть, що це все залежить від конкретних обставин;
- 13% – коли будуть впевнені, що це не призведе до проблем чи негативних наслідків для них особисто;
- 8,5% погодяться у разі, коли у них попросять про це люди, яким вони довіряють;
- 6,3% – коли їм запропонують справедливий розмір винагороди.
Регіональний вимір. Щодо потенційної готовності «продати» свій голос, то на Заході таких респондентів найменше. 70% респондентів заявили, що в жодному разі не готові «продати» свій голос. Тим часом на Півдні таких тільки 60%.
Вікові закономірності. Молодші виборці частіше виявляли готовність «продати» свій голос. 50% виборців до 30 років сказали, що в жодному разі не готові продати свого голосу. Серед старших респондентів таких 60–70%.
Довідково: загальнонаціональне дослідження проводилось з 22 жовтня по 12 листопада 2021 року. Метод – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера на основі випадкової вибірки номерів мобільних телефонів. Запитували у населення віком 18 років і старше. Статистична похибка вибірки – 2,4%.