Що робити, якщо вдома стрибає напруга: поради юристів

Нормальна напруга у помешканні – 198-242 В.  Допустиме відхилення 5-10%. Якщо напруга виходить за ці межі – тоді це вже є неякісна послуга. 

Такі проблеми постійно має пані Лілія з Городка. У програмі “Юридичні нюанси” на радіо ПЕРШЕ вона розповіла, що в її будинку вдень напруга вище ніж 175 В ніколи не піднімається. Якось  на кухні навіть почало гаснути світло. У цей момент стабілізатор напруги, до якого підключений котел, показав 143 В.  

“Коли я почала знімати відео, там було 148, 149, 151… Впродовж вечора ще спостерігала за цим. У нас напруга стала 187 (так, щоб я могла ввімкнути пральку) десь близько 12 год. ночі. І вночі я змушена була прати. Так постійно.”

Насамперед треба зафіксувати цей факт, – радить адвокат Олександр Золотухін. Далі – зателефонувати на гарячу лінію “Львівобленерго” (чи іншого постачальника послуг). Якщо постачальник не реагує і його представники не приходять – тоді кличте на допомогу сусідів і складайте акт-претензію. Ще краще – звернутись до енергетиків з письмовою скаргою. 

“Ви будете мати доказ для подальшого відстоювання прав, якщо постачальник послуг відмовиться компенсовувати вам витрати”. 

Також можна скаржитись на неякісну послугу в Антимонопольний комітет, НКРЕ (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики). Треба захищати свої права у судовому порядку, – додає адвокат Богдан Бень

“На жаль, в правилах надання послуг з електроенергії є пункт, що обленерго відшкодовує в рамках 100 грн. Ми розуміємо, що ті суми є символічні. Ми розуміємо, що у нас ціль – не покарати обленерго, а заставити надавати якісні послуги. У мене особисто в приватному будинку, де я живу, така сама ситуація була. Десь шість місяців тривала переписка, складання актів претензій і після того вони ту проблему вирішили остаточно”. 

 

Читайте також: