У Запоріжжі за наїзд на пішохода суд стягнув з кермувальника електросамокатом 100 і 23 тис. грн. матеріальної і моральної шкоди, відповідно. Потерпіла в результаті аварії потрапила у лікарню. Це наразі найгучніша історія в Україні, у якій фігурує електросамокат, – розповів у черговому випуску програми “Юридичні нюанси” на радіо ПЕРШЕ Ярослав Жукровський.
Загалом в Україні у судах різних інстанцій розглядалось або й зараз на розгляді понад 300 справ, які стосуються діяльності електросамокатів. У Львові та області таких – 31.
Наприклад, випадок у Львові на вул. Виговського. За наїзд на пішохода на пішохідній доріжці водій електросамоката сплатив 850 грн. штрафу. На вул. Шевченка користувач електросамокатом на велодоріжці травмував пішохода. У підсумку, заплатив 350 грн. штрафу.
Були й справи на користь електросамокатів. Водія легковика оштрафували на 680 грн. – за те, що не уступив дорогу електросамокату, який рухався головною дорогою. Це інцидент на вул.Костюшки. Інший водій електросамоката уникнув адмінвідповідальності, адже зумів переконати суд, що у парку “Погулянка” врізався в “Мазду”, бо машина була припаркована з порушенням правил.
Тобто, та кількість справ, які розглядаються щодо електросамокатів, показує, що суди зрушились з місця швидше, ніж наші законотворці. Два законопроекти, які стосуються врегулювання діяльності і функціонування електросамокатів, нещодавно Верховна рада розглянула тільки у першому читанні.
“Життя рухається, і поки законодавець визначається, що таке електросамокати і який їхній статус (є вони транспортними засобами чи ні, – ред), то суди не можуть чекати відповідних законодавчих змін… Є практика стягнення моральної шкоди, є практика матеріальної шкоди, є практика накладення штрафів. Це означає, що ті особи, які користуються електросамокатами, повинні розуміти, що якщо буде порушення, яке завдасть шкоди, то цю шкоду однозначно в судовому порядку доведеться відшкодовувати”.
Додамо, що країни Західної Європи на законодавчому рівні встановили відповідальність за порушення правил дорожнього руху користувачами електросамокатів. Деякі країни пішли ще далі і ввели обов’язкову вимогу: хочеш їздити електросамокатом – отримай водійське посвідчення.
У Львові, нагадаємо, міська рада намагається встановити власні правила для водіїв електросамокатів: вікові, швидкісні обмеження, вимоги до місць паркування і переміщення.