Опалювальний сезон стартував, у вас квартира з центральною подачею тепла, помешкання не прогрівається вище за 18 градусів? Знайома ситуація? Тоді ви маєте право вимагати перегляду оплати за тепло.
Якщо температура нижча ніж 12 градусів, тоді можна взагалі звільнитись від проплати. Як це зробити – пояснив Ярослав Жукровський у своїй програмі “Юридичні нюанси” на радіо ПЕРШЕ.
“Процедура не може бути такою: ви сидите, вам холодно, цілу зиму мерзнете, а потім кажете, що я не буду платити, бо в мене було холодно. Це треба постійно, навіть щоденно, фіксувати”.
Скаржитись на холод у квартирі можна телефоном або письмово. Куди саме звертатись – зазначено у договорі з виконавцем послуг. У Львові за центральне опалення відповідає два підприємства: “Залізнич-” і “Львівтеплоенерго”. Звернення обов’язково мають зафіксувати в журналі реєстрації заявок споживачів, повідомити вам реєстраційний номер та прізвище працівника, який “прийняв” скаргу.
Не пізніше ніж за добу до вашого помешкання мають прийти з перевіркою – з’ясовувати чи справді холодно і в чому причина. Результат такої перевірки – це акт-претензія. Підписати документ мають і споживач, і представник виконавця послуг.
У разі, якщо представник виконавця відмовився підписати акт-претензію, або взагалі не прийшов з перевіркою – тоді кличте сусідів. Можете скласти акт-претензію самостійно, але такий документ вважатиметься дійсним, якщо його, окрім вас, підписали ще двоє споживачів.
“Підписали або за участі виконавця, або за участі двох осіб, і відправили виконавцю. Він зобов’язаний розглянути це і відреагувати. Якщо ваші претензії обгрунтовані, тоді ви можете ставити питання про перерахунок або звільнення від оплати”.
Довідково: знайти як заповнювати акт-претензію можна у Порядку перевірки якості надання комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком. Це постанова Кабміну від 27 грудня 2018 року.